Ten sanatos

Pentru toti este important sa avem un ten sanatos si care sa nu imbatraneasca. Da, ar fi ideal sa aplicam o crema si aceasta sa ne rezolve problema, dar nu este asa, crema este o solutie de suprafata care nu poate inlocui alimentatia corecta, odihna si lipsa stresului. Este important sa ne demachiem seara si dimineata si sa hidratam tenul cu o crema potrivita tenului nostru, dar despre acestea vom discuta intr-o alta zi, acum vreau sa va enumar 5 alimente care ne ajuta sa avem un ten sanatos.

1 – Fructele de mare sunt bogate in Omega 3 , acizi grasi si zinc avand ca beneficiile o piele neteda, clara si stralucitoare.
Majoritatea dintre noi au auzit că peştele poate fi cu adevărat bun pentru sănătatea dumneavoastră generală este o componentă principală în ceea ce este cunoscut ca “Dieta mediteraneană”. Mai multe tipuri de peşte şi crustacee, de asemenea, poate face minuni pentru piele, mai ales stridii şi peşti graşi cum ar fi somon.
Elemente fertilizante primare care face atât de mult bine pentru tenul tau sunt zinc, în special, omega-3 si acizi graşi. Creşterea in omega-3 poate reduce uscăciunea şi inflamaţiea. Inflamaţia poate provoca pielii imbatranirea timpurie, iar cercetare arată că prea puţin omega-3 in organism pot contribui la tulburări inflamatorii, cum ar fi eczeme si psoriazis. Omega-3 si acizii graşi pot, de asemenea, ajuta sa păstreze arterelor inimii curate şi deci o îmbunătăţire a circulaţiei. Bună circulaţie este crucială pentru sănătatea pielii.

2 – Fructe citrice – cu continut bogat de vitamina C care are un efect benefic pentru piele, aceasta va fi mai intinsa si mai neteda.
Vitamina C este un ingredient de îngrijire a pielii folosit in tone de creme pentru ingrijirea pielii. Aceasta vitamina C produce in organism colagen, o proteină care formează structura de bază a pielea. Consumul suplimentar de vitamina C în alimente ca portocale, grapefruit, cireşe Acerola si rosiile pot ajuta sa stranga pielea şi sa previna ridurilor.
Vitamina C, de asemenea, poate lupta impotriva inflamatiei prin proprietatile sale antioxidante puteţi neutraliza radicalii liberi (molecule foarte reactive la oxigen) care deterioreaza celulelor şi poate imbatrani prematur fata ta.

3 – Legumele verzi si rosii – bogate in vitamina A si beta-caroten, acestea vor ajuta pielea sa fie neteda si stralucitoare.
Pielea este organul cel mai mare al corpului. Este logic, apoi, că ceea ce este bun pentru tot corpul este de asemenea bun si pentru pielea ta şi în măsura in care se consuma cat mai multe legume cu atat va fi mai benefic pentru pielea ta. Va recomand sa consumati mai ales legume roșii, portocalii şi verzi, cum ar fi morcovi, cartofi dulci şi spanac.
Legumele rosii si portocalii sunt pline de beta-caroten. Corpurile noastre convertesc beta-carotenul în vitamina A, care acţionează ca un antioxidant, prevenind deteriorarea celulelor şi imbatranire prematura. În cazul vitaminei A, trebuie luat suplimentar deoarece are prestații antiacnee vitamina A a fost si este utilizata în medicamente pentru tratarea acneei de mai mulţi ani.
Spanac şi alte verdeturi, alimente cu frunze oferă tone de vitamina A care ajută pielea ta sa produca mai multe celule noi proaspete şi pentru a scapa de cele vechi, reduce uscăciunea şi pastreaza fata ta luminoasa şi tanara.

4 – Alunele – bogate in vitamina E, iar beneficiile ei vor fi un ten moale si tanar.
Ca şi în multe dintre alimente sănătoase pentru piele pe lista noastră cel mai bun este îndesat în nuci si mai ales in migdale care au o activitate antioxidanta. Vitamina E combate imbatranire pielii de radicalilor liberi, în special protejarea pielea de razele daunatoare a soarelui a razelor UV, lumină solară-generate de radicali liber. Vitamina E, de asemenea, tinde să ajute pielea sa o mentina umeda, inlatura uscăciune şi face pielea sa arata mai tanara.
Asocierea vitaminei E cu seleniu poate spori abilitatile sale antioxidante, deci mergeţi mai departe şi consumati cat mai multe migdale si brânză de vaci (mare sursă de seleniu) pentru o gustare zilnica revitalizeaza pielea.
Migdalele, fisticul şi nucile oferă o aprovizionare frumoasa de omega-3 acizi graşi si nutrienti.

5 – Cerealele integrale – bogate in vitamina B are ca beneficii o piele hidratata si curata.
Alimentele cu cereale integrale sunt practic neprelucrate cum ar fi pâinea integrală de grâu în loc de pâine albă. Cerealele integrale sunt o sursă bună pentru antioxidanti, care ajută la combaterea inflamari pielii. Germenii de grâu oferă biotină vitamina B, care asistă celulele în prelucrarea de grăsimi. Dacă nu aveţi suficient biotină în corpul dumneavoastră, pielea ta poate deveni uscat şi solzoasa.
În general, cereale integrale în loc de prelucrate carbohidrati poate îmbunătăţi tenul tau. Făinile prelucrate (sau rafinate) pot provoca un vârf de insulină, care la rândul său, poate încuraja acneea. Înlocuirea fainei rafinate foarte albe din clatite cu clatite din hrisca (hrisca este hranitoare, aromata, gustoasa chiar, este un aliment intalnit in bucataria multor popoare, mai mult sau mai putin asiatice. Se consuma plantele verzi, plantulele (de 5-7 zile), si fructele, care sunt tari, asemanatoare cu semintele de floarea soarelui, dar mult mai mici in dimensiuni, denumite stiintific achene. Desi nu este o cereala, hrisca intruneste calitatile fainei de grau integrala. Este de fapt superioara graului din multe puncte de vedere: contine mult mai putine glucide, nu contine gluten, contine cantitati mari de lysina (aminoacid esential), fier, seleniu si mai mult calciu, cantitati impresionante de antioxidanti si se prezinta ca o alternativa la grau pentru cei care au intoleranta la cereale) este o mutare bună si reduce acneea. De altfel, acest lucru ar putea contribui la reducerea riscul de a dezvolta diabetul zaharat.
Ca si hrisca avogado şi ciuperci poate oferi beneficii similare.
Acum, în timp ce consumati tot mai mult portocale, hrisca, stridii, spanac şi migdale pielea ta va avea de castigat si va primi un aspect deosebit.
Un organism sănătos înseamnă pielea sănătoasă. Doar sa se simta corpul tau bine, alimentatie sanatoasa, mai faceti si nişte exerciţii fizice (care va sunt mai potribite varstei sau care va permite organismul) menţineti stresul scăzute şi pielea ta va profita de avantajele.
Nu uitati ca suntem ceea ce mancam si ceea ce bem zi de zi.

“Singurul mod de a-ti pastra sanatatea este sa mananci ceea ce nu vrei, sa bei ceea ce nu-ti place si sa faci ceea ce n-ai face.“ Mark Twain

This entry was posted in SANATATE. Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns